Ankara’da yapılacak NATO zirvesi öncesinde güvenlik güçleri ( polis+jandarma) tedbirler almaya devam ediyormuş, ev aramaları (olsa olsa hücre denilebilir) ve baskınları sonucunda 209 adet terörist gözaltına alınmış. Akla muhtelif sorular gelmekte… Bir kere bu teröristlerin bir kısmının PKK’lı olduğuna dair açıklamalar/ haberler var. Ankara’da bu kadar PKK’lı nerede, nasıl, hangi hücre evlerinde yasamaktaydılar?… NATO zirvesi olacak olmasaydı aynı şekilde yaşamaya devam mı edeceklerdi ?… Hani PKK diye bir örgüt kalmamıştı?… Şimdi biz Ankaralılar olarak güvenliğimizi NATO’ya mı borçluyuz?…
Aynı sokaklarda, caddelerde, evimizin yanında, köşesinde teroristlerle yan yana mı yasamaktaydık ?.. Ankara’nın göbeğine Meclis’e kurduğumuz barış komisyonunun bu teröristlerden haberi var mıydı?… İstihbarat ve güvenlik birimleri muhtemel zirve için harekete gecmeseydi bunca terörist PKK’lı ne olacaktı?… Bir de konuya şu açıdan bakmak ( optimist) lazım. Belki de adamlar (yani PKK’lı denilen teröristler) ” barış var” deyip hiçbir şey yapmayacaklardı ?.. Keşke komisyona, Bahçeli’ye filan bir danışsalardı… Yine de “NATO sağolsun” mu demeliyiz, sayelerinde terör ve terorizmi hatırladık…
23 Haziran 2026
Şevket Bülend YAHNİCİ
