
Temel sahafa girer, raflarda bir kitap görür. Üzerinde “Mantık” yazmaktadır. Sahafa sorar, “Bu kitap nedir ,neyin nesidir, mantık nedir?” Adam nasıl anlatsın. O anda aklına bir yol/metod gelir. Sahaf Temeli bir yağlıboya tablosunun önüne götürür ve aralarında şöyle bir diyalog gelişir. “Bu manzara tablosunu sevdin mi?” Temel “sevmem mi çok güzel…” “Dağları sever misin?” “Sevmem mi?”” Ağaçları sever misin?” “Hem de nasıl” “Denizi sever misin?” Temel hasretle iç çekerek ” ahhh sevmem mi, gözümde tüter” “ya hamsiyi” …” uy nereden bildun?” “Karadenizli misin?” ” hem de nasıl?” “hovarda mısın, kadınları sever misin?” Temel şisinerek, gururla kabararak ” uy nasıl bildun? ” … Sahaf ” işte bu mantık böyle birşeydir” der. Temel mantık kitabını alır, sokağa çıkar, kapıda idris’le karşılaşır. Hoşbeş sonrasi İdris’in gözü kitaba takılır “…ula uşağım bu nedir?..” Temel “mantık diye bir kitaptır…” “Ne işe yarar?” sorusu gelince Temel bocalamaya başlar. Hemen aklına gelir, İdris’i kolundan tutup dükkana sokar, manzara tablosunun önüne götürür: “bak bakayım bu manzara resmine, sevdin mi?” der. İdris boş boş bakar, başını kaldırır “sevmedum” der…Temel ne diyeceğini şaşırır, kurmayı ve aktarmayı düşündüğü mantık sistemi çökmüştür. Çaresiz, boynunu büker ve Idris’e ” ula uşağım, muhtemelen sen ibnesun…” der. Bu da kıssa ve illa ki hissa …🤔
08 Ağustos 2025
Şevket Bülend YAHNİCİ
